YAZI AKADEMİSİ ATÖLYESİ


HEDEF KİTLE: 

Eyüpsultan ilçemizdeki lise öğrencileri. Liselerin özellikle 2 ve 3. sınıf öğrencileri tercih edilecektir.  (Lise 1 ve 4. sınıflar, hem verimlilik hem de katılım istikrarı açısından ikinci planda olacaktır.)Öğrencilerin yazmaya meraklı ve istekli olmaları değil gerçekten okuma ve yazma konusunda bir yetenekleri olması ölçü alınacaktır.

EYÜPSULTAN YAZI AKADEMİSİ NEDİR?

Eyüp Yazı Akademisi, Eyüplü genç şair ve yazarları Türk Edebiyatına kazandırma projesidir.

Seminerler, yazar buluşmaları, atölye çalışmaları, dergi yayını gibi birçok etkinliğin gerçekleştirileceği akademi kapsamında, ilçemizdeki liselerde okuyan öğrencilerle yürütülecek Yazı Atölyesi de yer alacak.

İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliğiyle; atölyeye katılan liseli gençler, ülkemizin önemli şair ve yazarları yönetiminde yazı hayatlarına ilk adımı atacaklar.

AMAÇ:

Gençlerimizin akademide ürettiği metinlerle bir dergi çıkarılarak edebiyat dünyasına sunulacak ve yetenekli gençlerimizin dikkatleri çekmesi sağlanacaktır.

Kültür, bir süreç birikimi olduğu için uzun yıllar sürmesi tasarlanan bu çalışmalarda her sezon öğrencilerimizin Eyüp halkı ile “Şiir Dinletisi” gibi kültürel etkinliklerle buluşması ve bununla bir özgüven sağlaması amaçlanmaktadır.


EĞİTİMCİLER:

     HÜSEYİN AKIN KİMDİR?

1965 Sinop/Türkeli doğumlu. Bütün öğrenim hayatı İstanbul’da geçti. Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’ni bitirdi. Çeşitli liselerde öğretmenlik yaptı. Lise yılarından itibaren çeşitli dergilerde ürünler yayımladı. Özülke dergisini kurdu ve yönetti. Kırknar dergisinin yayın yönetmenliğini yaptı. İkindi Yazıları, Ünlem, Yansıma, Derkenar, Kardelen, Düşçınarı, Kırklar, Lamure, Yedi İklim, Hece, Dergâh, Karabatak, Türk Dili, Türk Edebiyatı, Varlık, Deve, Çeto gibi dergilerde yazdı. Çeşitli radyo ve televizyonlarda kültür-sanat programları yaptı. Birçok gazetede düşünce, kültür yazıları yazdı. dergibi.com sitesinde editörlük ve yazarlık yaptı. Bir çok gazetede köşe yazarlığı yaptı. Şifahi kültür alanında “Sokak Sosyolojisi” adıyla isimlendirdiği eserler verdi. Edebiyatın şiir, deneme, hikâye, biyografi ve inceleme alanlarında kitaplara imza attı. Seçme şiirleri Farsçaya çevrilip yayımlandı. “Hu Dönüşü” kitabıyla Türkiye Yazarlar Birliği 2014 deneme ödülünü, “Yan Tesir” şiir kitabıyla 2017 Eskader Şiir Ödülü’nü aldı.

 

YAYIMLANMIŞ ESERLERİNDEN BAZILARI:

Şiir:

  • Sevmek Karanfil ve Kiraz
  • Ay Tanığım Olsun
  • Çöl Vaazları,
  • Kumaştan Çalan Terzi
  • Ömrümün Kısa Günü
  • Toplu Şiirler (1988-2011)
  • Yan Tesir
  • Babam ile Mersedes
  • Deneme: Deneme Yanılma
  • Kitabım Çıktı Alınmayın
  • Geçmiş Günler Matinesi
  • Canlı Renkler
  • Kaybolmak İçin Nereye Gitmeli
  • Yalan Dünyanın Yanlış İşleri
  • Hu Dönüşü
  • Tespitçi Dükkânı
  • Bana Öğretmenini Söyle
  • Unutmanın Sildiği Resimler

Hikaye:

  • Hepsi Hikâye

Şehir – Anı:

  • Ayağımda Kırk Numara Kağıthane

Kastamonu’nun Çanakkale Kahramanları

     CENGİZHAN ORAKÇI KİMDİR?

Şair ve yazar. 1965, Gürün / Sivas doğumlu. İlk ve ortaokulu Bursa’da okudu. Bursa Yıldırım Bayazıt Lisesi, Ankara Üniversitesi DTCF Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü (1988) mezunu. Ajans RMC’nin kurucuları arasında yer aldı.

Edebiyat öğretmenliğinin yanı sıra bir dönem TBMM’de danışmanlık, dergi editörlükleri, metin yazarlığı, yayınevlerinde yayın yönetmenliği yaptı. 1998-2004 yıllarında üç dönem Türkiye Yazarlar Birliği genel sekreterlik görevini yürüttü. Bu görevde iken kültür programları, panel ve sempozyumlar düzenledi.

Fransa’da düzenlenen ‘Türkçenin 5. Uluslararası Şiir Şöleni’ne katıldı.

Altıncı Şehir, Nizam-ı Âlem ve Alperen dergilerinin genel yayın yönetmenliğini yürüttü, Araf dergisini çıkaranlar arasında yer aldı.

Edebiyat öğretmenliğinin yanı sıra Elips Kitap’ın yayın yönetmenliğini yapmaktadır.

İlk şiiri, Doğuş-Edebiyat dergisinde (1983), sonraki yıllarda yazı ve şiirleri Türk Edebiyatı, Dergâh, Kanat, Son Duvar, Sonsuzluk ve Bir Gün, kurucularından olduğu Araf ve genel yayın yönetmenliğini yaptığı Altıncı Şehir, Genç Alperen, Nizam-ı Alem dergileri ile Ortadoğu, Hergün, Milliyetçi Çizgi, Gündüz, Muhalif gazetelerinde yayımlandı.

ESERLERİ:    

Şiir:

  • Ateş Bahçeleri (1997)
  • Zamansız Sipahi (2013)
  • Acıdan Siyah (2017)
  • Fotoğrafta Çirkin Çıkan (2020)

Biyografi – Derleme:

  • Yahya Kemal Beyatlı (2002)
  • Ahmet Hamdi Tanpınar (2003)
  • Arif Nihat Asya (2003)
  • Yunus Emre (2005)
  • Arif Nihat Asya’dan Seçme Şiirler ve Yazılar (2015, 2017)

     HANDAN ACAR YILDIZ KİMDİR?

İstanbul‘da doğdu. Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik bölümünü 2000 yılında bitirdi. Mezun olduktan sonra hem basılı yayın organlarında hem de internet gazeteceliğinde önce muhabirlik sonra da editörlük vazifelerini üstlendi. İkinci lisans eğitimini sosyoloji alanında, 2017 yılında Anadolu Üniversitesi’nde tamamladı.

İlk öyküsü ‘Yokuş’ 2008 yılında İstanbul’da Dergah dergisinde yayımlandı. 2009 senesinde Ankara’ya taşınmak yazarın hayatında edebiyat alanında yeni bir açılıma vesile oldu. Aynı dönemde Hece Öykü dergisinde düzenli olarak yazılar kaleme almaya başladı. İlk öykü kitabı Cam Koridor’u 2011 yılında yayımlandı. İkinci öykü kitabı 2014 yılında Ağır Boşluk adı ile basıldı. 2015 yılında çıkan İnatçı Leke isimli kitabı ise Türkiye Yazarlar Birliği Tarafından “Yılın Hikayesi” ödülüne layık görüldü.[2] Bir taraftan roman çalışmalarına devam eden Handan Acar Yıldız’ın öykü alanındaki en son eseri Açık Unutulmuş Mikrofon 2019 yılında basıldı. İlk romanı ‘Kaybolmuş Kaderler Müzesi’ni 2017 senesinde neşreden Handan Acar Yıldız, dünyanın ünlü yazarlarının öykülerini ele aldığı Karanlıkta Patlama Dünya Öyküsünün Anıtları isimli son eseri de 2020 yılının başında kitap raflarında yerini adı.

Halen İstanbul’da yaşamakta ve edebiyat çalışmalarına devam etmektedir.

     OSMAN KOCA KİMDİR?

Roman ve öykü yazarı, çevirmen.. 26 Eylül 1975, İstanbul doğumlu. İstanbul Şehit Adem Yavuz İlkokulu (1986) İstanbul Kağıthane İmam Hatip Lisesi.(1994) ve Cumhuriyet Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü.(1998) mezunu. Eğitimini tamamladıktan sonra Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki okullarda öğretmenlik yaptı. İngilizce ve Arapça bilen yazar, Ayşegül Koca ile evli; Aybars Nuaym ve Günberk Nadi adlarında iki çocuk babasıdır.

İlk öyküsü Kırklar dergisinin Ocak-Şubat 2004 sayısında yer almıştı. Öyküleri ve incelemeleri başta Dergâh, Yedi İklim, Türk Edebiyatı, Kültür ve Hece Öykü olmak üzere birçok edebiyat dergisinde yayımlandı. “Hayata Dair” adlı öyküsü ile 2003 yılı Orhan Kemal Öykü Ödülüne ve yine aynı yıl “Kral Suban” isimli romanıyla Beyan Yayınları İlk Romancı Ödülüne layık görüldü. Uzun bir süre Türk ve Doğu klasikleri üzerine çalıştı. Bir yandan Beyan Yayınları’nda 100 Temel Eser Serisinin editörlüğünü devam ettirirken bir yandan da derleme ve çeviri eserlerini bu seriden yayımladı. Aynı dönem içinde Artus Kitap Edebiyat Kitaplığının editörlüğünü de yürüttü.

ESERLERİ:

Roman:

  • Kral Suban(2004)

Öykü:

  • (2007)

Derleme:

  • Gülistan (2005)
  • Dede Korkut Hikâyeleri (2005),
  • Kerem ile Aslı (2006),
  • Evliya Çelebi Seyahatnamesi’nden Seçmeler (2005),
  • Yunus Emre Divanı’ndan Seçmeler (2005),
  • Kutadgu Bilig’den Seçmeler (2005),
  • Mesnevi’den Seçmeler (2005)
  • Divan Şiirinden Seçmeler (2008),

Antoloji – Halk Şiirinden Seçmeler (2006).


 ATÖLYENİN PROGRAMI

YÜRÜTÜLECEK EĞİTİMİN ÜÇ TEMEL AŞAMASI;

OKUMA, DÜŞÜNME, YAZMA.


ATÖLYENİN KAZANIMLARI

TEMEL OKUMALAR

Eğitimlerde, ilk olarak öğrencilerin bazı temel okumalar yapması temin edildi. Bazı eserler birlikte okunup tartışıldı. Bu eserler genellikle yazı ve yazma eylemi üzerine düşünmeyi temin edecek eserler olacaktır.

DÜŞÜNME

Düş ve düşünce bağı ile kişinin düşündüğünü ifade edebilmesi, yazma eyleminin ön şartıdır. Muhayyilenin varlık kazanma alanı dil, aynı zamanda düşüncenin de yatağıdır. Öğrencilerle, dil ve düşünce bağı, ilişkisi üzerine yoğun okumalar, konuşmalar yapılmıştır. Okunan kitaplar üzerine fikir yürütmeleri, analizde bulunmaları yönünde çalışılmıştır.

YAZMA

Yazı Atölyesinde temel yazma eğitiminin en önemli basamağı kitap inceleme ve değerlendirme yazıları olacaktır.

Öğrencinin okuduğunu yorumlayabilme kabiliyeti ve ifade ederken kullandığı kavramlar, ifade ediş biçimi bu yazılarda net olarak görülebilecek ve eğitmen için öğrenci hakkında veri oluşturacaktır.

Her öğrenci, isteği değil yeteneği doğrultusunda bir yazma sürecine teşvik edilmiştir. Şiir, hikaye, deneme, makale, eleştiri… Bu nedenle, eğitmenler belirlenirken sadece şiir, öykü gibi kendi alanlarında yeterlilik sahibi olmaları değil, genel anlamda yazı türlerine hakimiyetleri gözetilmiştir.